onsdag 28 maj 2008

Sammanställning Maj

Flyttade över hela klädkontot för maj på 500 kronor till sparkontot idag, känner mig lite stolt över mig själv. Tänkte gör en liten sammanställning över hur det gått för mig under min första sparmånad. Siffrorna i parentes är hur det såg ut när jag började.

Skuld (CSN):
195 800 (195 800)

Sparkonto:
24 500 (25 000)

Fonder:
7 000 (o)

= -164 300

Så jag har blivit 6500 kronor rikare den här månaden, det känns väldigt bra måste jag säga. Två tredjedelar ungefär kommer från extrainkomst, resten har jag sparat in genom att inte konsumera onödiga saker.

5 kommentarer:

Anonym sa...

hej!
tack för att du kikade in,
naturen ja, den är underbar både sommar,vinter,vår och höst!
alla årstider har sin tjusning.
höst= färgerna
vinter=snön
sommar=mindre kläder på sig
vår=blommorna
kika gärna in fler gånger!

M. Carlsson sa...

Wow! Duktigt! Så mycket pengar på en enda månad. Det är bra gjort av en student.

Rikframtid sa...

Tack! nu beror det ju mest på att jag lyckades jobba ovanligt mycket under april vilket jag i vanliga fall inte gör. Men jag är stolt ändå :)

Anonym sa...

Ett litet tips, i alla fall så skulle jag tycka att dina siffror var mer lättlästa om du skrev 100 000 i stället för 100000.

Nu tvingas jag stanna upp en halv sekund på varje större tal för att se att jag läst rätt.

Rikframtid sa...

Jakob: Tack för tipset, det har jag inte tänkt på!