söndag 1 juni 2008

Trevlig kväll

Blev en både trevlig och billig kväll, blev bjuden på mat och vin av pojkvännen eftersom han ville sponsra mitt nya ekonomiska liv. Sådant säger man ju inte nej till men nu är semestern slut, imorgon börjar jag jobba.

Även om det känns lite motigt just nu så är det bättre att komma igång med jobbet på en gång istället för att ta en vecka ledigt och gå ner för mycket i varv. Nu ska jag göra en budget för juni och juli så jag får lite ordning på hur mycket pengar det går till fasta kostnader.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jo det är rikitg tungt att börja jobba igen efter man har varit ledig.

Man får försöka tänka positivt och bita ihop den första veckan :)

Finanspampen sa...

Det är ju en kort vecka iallafall, som tur är.
Skönt att du är klar med tentan, själv sitter jag och skriver på min hemtentamen! riktigt segt när det är så fint väder!

Rikframtid sa...

Destinationmiljonär: Så fort man kommer in i jobbet så brukar det ju faktiskt gå ganska bra :)

finanspampen: Det finns inget värre en hemtenta och fint väder, lycka till!