torsdag 19 juni 2008

Bestämt mig..

för att ta studielån till hösten. Jag ska fortfarande försöka jobba så mycket som jag hinner och orkar. Målet är att kunna spara undan så mycket som möjligt av de lånade pengarna. Om jag då får jobb direkt efter examen så är det bara att betala tillbaka pengarna till csn, får jag inget jobb så har jag kvar en buffert att leva på.

Har varit trött och sliten den senaste veckan och inte alls orkat skriva blogg. Men nu börjar jag komma in i rutinerna och vänja mig med oregelbundna arbetstider. Det är svårt att slappna av och sova när man kommer hem tio på kvällen och är uppe i varv, fast man måste för att orka gå upp och jobba klockan sju på morgonen. Men det är ganska skönt att jobba eftermiddag ibland också, man hinner så mycket på förmiddagarna som att komma iväg och träna och göra ärenden på stan.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har också alltid sett fördelar med att vara ledig på tider när de flesta arbetar. Man får så mycket mer gjort på kortare tid.

Udda tider är rätt okej, bara man ser till att få sin sömn.

Anonym sa...

I bland måste man nog helt enkelt ta lån, och är det för din fortbildning så är det ju viktigt att du investerar i dig själv. :-) Man kan alltid försöka betala tillbaka så fort man kan.

Det tar alltid emot att köpa något riktigt dyrt när man sparat ett tag. En jämn balans är nog det bästa, med både sparande och unna sig själv något mellan varven.

Trevlig midsommar!

Lisa

Rikframtid sa...

finansflingan: Sova ordentligt är det som är jobbigast men man vänjer sig ganska fort.

Lisa: Det är nog inte helt fel att ta lån ibland, bara man inte lånar mer än man behöver ;)