söndag 18 maj 2008

Långsiktiga ekonomiska mål

Mitt första mål är att få ihop 50 000 men förhoppningsvis så ska inte det ta så lång tid, så vad ska mitt nästa mål bli.

Många pratar om att bli ekonomisk oberoende och kunna leva på passiva inkomster från tex räntor och utdelningar. Det här är något som jag bara för en månad sen inte ens trodde var möjligt. Jag har som sagt nyligen börjat intressera mig för ekonomi :P

Det som verkar vara avgörande för att få ihop mycket pengar är inte att man sparar stora summor pengar varje månad utan att man börjar i tid. En sak som jag absolut ska göra är att skaffa en automatisk överföring till sparkontot varje månad. För mig känns en halv miljon som en helt enorm summa pengar men om man tänker efter så är det inte omöjligt att spara ihop. Från och med idag ska jag sikta på 500 000!

Tror ni det är möjligt?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är klart du klarar det!

Rikframtid sa...

Tack, jag hoppas det!