tisdag 20 maj 2008

Pengar till sparkontot

På grund utav oväntat hög inkomst och väldigt låga kostnader den här månaden så har 6000 hamnat på sparkontot idag. Det blir inga mer fond köp just nu, för det första så vet jag inte riktigt vilken typ av fond jag vill lägga pengar i och så känns det lite osäkert att ha alltför mycket pengar i fonder. Speciellt om jag räknar med att kunna behöva pengarna redan nästa år, vilket jag förhoppningsvis inte gör.

Bara för att jag var så glad igår över mina fonder ser det ut som min första nedgång kommer idag också. Man ska aldrig påpeka när saker går bra :)

5 kommentarer:

Anonym sa...

Det var tråkigt med nedgången idag efter flera dagars uppgång. Låg precis plus på mina ppmfonder för i år. Men nu åkte man ner på minus igen :(

Miss Millionairess sa...

Ja, inte ar det kul nar det gar nerat, men det far man nog helt enkelt vanja sig vid. Jag var ocksa glad at mitt lilla plus....

Rikframtid sa...

Det bästa är nog att bara glömma bort att fonderna finns där och inte fundera så mycket på vad som hänt de senaste dagarna

Finanspampen sa...

Du tänker inte börja fokusera emot aktiemarknaden istället? kvalitetsbolag med hög direkt-avkastning och köra 'ränta på ränta'.
Ger fina pengar över flera år!

Rikframtid sa...

Än så länge känner jag mig inte tillräckligt erfaren för att hålla på med aktier, på något sätt känns det mer osäkert men jag vet inte riktigt om det verkligen är så.