lördag 17 maj 2008

Mina ekonomiska mål!

Mitt första lite mer kortsiktiga mål med sparandet handlar om att få en buffert som gör att jag skulle kunna klara mig ett halvår efter examen utan få något jobb. Inte för att jag tror det kommer att bli så att jag kommer gå i 6 månader utan att tjäna en krona. Men man vet ju aldrig och det skulle kännas väldigt skönt att veta att pengarna finns där.

Jag räknar med att behöva minst 50 000 för att kunna ha den levnadsstandard jag har idag. Vilket betyder att jag måste dubbla mitt sparkapital fram till nyår. Det låter ganska mycket men jag tror inte att det är omöjligt. Under en normal månad så skulle jag kunna spara ca 1000 kronor. Vilket skulle bli 7000 till nyår, då blir det 18 000 kvar att tjäna ihop på sommarjobb och extrajobb.

Låter det som jag har en bra plan?

Inga kommentarer: