lördag 17 maj 2008

Ny blogg, ny framtid

Jag är en tjej som studerat hela mitt liv, från gymnasiet direkt till universitetet.
Jag har aldrig funderat över min ekonomi utan tagit fullt lån hela studietiden och bara jobbat under sommarledigheterna.

Nu när jag bara har ett halvår kvar tills examen har jag plötsligt och oväntat både för mig själv och människor i min omgivning blivit väldigt intresserad av ekonomi. Tidigare har jag haft inställningen att för att vara ekonomisk måste man snåla. Vilket jag inte ansett gått ihop med mitt andra stora intresse nämligen mijö, miljömärkta produkter måste få kosta.

Insikten jag gjort senaste tiden är att man kan spara utan att behöva leva fattigt och att mycket av mina pengar går till onödiga saker som jag inte alls behöver och som verkligen inte är miljövänliga.

Mitt mål med den här bloggen är att strukturera upp mitt sparande och få möjlighet att skriva av alla tankar och funderingar jag har kring ekonomi, miljö, studier, jobb och livet i allmänhet

Inga kommentarer: