fredag 30 maj 2008

Utmaning

Jag har bestämt mig för att utmana mig själv den här sommaren. Eftersom lönen för juni från mitt sommarjobb inte kommer förren i juli så måste de pengar jag har nu på kontot(5 000) räcka till den 25 juli! Det är bara möjligt eftersom jag bor i en studentlägenhet och inte betalar någon hyra under sommaren. Men det känns ändå som en ganska snäv budget, målet är att inte behöva ta pengar från sparkontot. Jag får försöka hitta extrainkomster istället och leva billigt.

Då känns det lite mer som jag förtjänar den utlandsresa jag planerat in till augusti som kommer ta pengar från lönen som annars kunde ha sparats :)

4 kommentarer:

Sjukpensionären sa...

Om du lever snålt bör 5000 gå helt utmärkt att klara sig på. Det svåra är ju nu när det är sommar och man gärna köper lite extra och spenderar (:
Men lycka till..omöjligt är det inte!

Anonym sa...

Hej,

Kul att du hade kollat in min sida. Verkar som att du kommer att kunna ha nytta av lite spartips :) Den är inte riktigt igång än, men jag skall verkligen försöka bygga upp den, så att du kan få en del värdefulla tips att nyttja i vardagen.

Mvh
http://oneofthose.blogg.se/

M. Carlsson sa...

Snäv budget var ordet! Håller tummarna för att du fixar det! :)

Rikframtid sa...

Jag har redan syndat lite och köpt en ny klänning men jag tror att det kommer gå bra, jag har väldigt få fasta utgifter. Jag får ta min sommar i augusti istället