onsdag 21 maj 2008

Miljöångest

Jag hamnar ofta i diskussioner med människor angående miljö vilket jag så klart tycker är både roligt och intressant. Det som är tråkigt ät att många har vad jag skulle kalla miljöångest. En känsla av att allt man gör är dåligt och att det ändå inte har någon betydelse i det stora hela så varför försöka.

Jag tycker det är viktigt att få fram att små saker har betydelse, om alla köpte 1% mer KRAV-märkta varor så skulle det ekologiska jordbruket också öka med 1% och det är inte obetydligt. Så ta det lugnt och ha inte dåligt samvete, du kan inte göra allt själv men det du gör är viktigt.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hej
Du får gärna kommentera mer och tyck till. Jag vill gärna ha lite feed-back på alla mina funderingar...
Kul att någon kommenterar!

Anonym sa...

Exakt den ångesten har jag! Bra att du får oss som känner såhär att känna som att vi har lite mer betydelse i miljöfrågor:P

Finanspampen sa...

jag är ju en av dem som inte går på miljö-sektense koldioxid snack och bryr mig inte om jag skulle göra av med lite koldioxid eller inte, kunde inte brytt mig mindre.
Däremot skall man ju vara lite smidig, sparar det pengar med låg-energilampor så byter jag enbart av det skälet, och inte för att det är miljövänligt.

Om 50 år kommer vi se tillbaka på hela den här koldioxidbluffen och undra hur en hel nation kunde bli lurad av rapporter som är felaktigt gjorda och al gore's film som har sanninghetsgrad som en 5 åring.

Rikframtid sa...

Bara du inte använder din misstro till den globala uppvärmningen som ett sätt att förneka all annan miljöförstöring människan orsakar!

Anonym sa...

Jag ska öppna mitt märke SMIDs första egna butik. En livsstilsbutik som säljer kläder, designprylar, inredning och lite allt möjligt kul som jag tycker passar. Jag letar nu andra designers och formgivare som kan passa i SMIDs konceptbutik. Läs gärna mer på kommentaren jag skrivit under din!